سپیده عرب
چکیده
ظهور اینترنت، دستیابی آسان و ارتباط نسبتاً مقرون به صرفه ای را بین شرکت و مشتریانش ایجاد کرده است و فرصتی را برای استفاده از فناوری اطلاعات جهت پشتیبانی از خدمات مشتری فراهم نموده است .پذیرش و کاربرد خدمات متنوع پرداخت الکترونیکی و به کارگیری آن، از مباحث مهمی است که در استفاده از فناوری های جدید مورد توجه قرارداده است.. فنآوری بلاک ...
بیشتر
ظهور اینترنت، دستیابی آسان و ارتباط نسبتاً مقرون به صرفه ای را بین شرکت و مشتریانش ایجاد کرده است و فرصتی را برای استفاده از فناوری اطلاعات جهت پشتیبانی از خدمات مشتری فراهم نموده است .پذیرش و کاربرد خدمات متنوع پرداخت الکترونیکی و به کارگیری آن، از مباحث مهمی است که در استفاده از فناوری های جدید مورد توجه قرارداده است.. فنآوری بلاک چین به عنوان یک نوآوری امیدوار کننده ظهور کردهاست. هدف این تحقیق بررسی تأثیر کاربرد فناوری بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال بوده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و فعالان بازاریابی آنلاین تشکیل داده است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شده است. ابزارگردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه بوده است. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار smart.PLS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد بلاک چین تأثیر مثبت و معناداری بر کلان داده دارد. دادههای بزرگ تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دیجیتال دارد. بلاک چین تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دیجیتال دارد.